PESCARA | travel diary



 Srpski      English


Ciao ragazzi :)
Posle duže pauze evo me ponovo sa novim travel postom iz Italije. Ovo leto sam provela u Peskari, popularnom italijanskom primorskom gradu smeštenom u središnjoj Italiji, tačnije u regiji Abruco. Ako neki od vas 'pak ne znaju, Italija je podeljena na dvadeset regija, od kojih svaka ima svoj glavni grad, tzv. capoluogo. Iako je centar ove oblasti grad L'Akvila, Peskara je najveći grad regije Abruco.




































Mnogi se pitaju kako sam se baš odlučila za ovu letnju destinaciju, pa zapravo, ovo je bilo jedno radno putovanje, ako ga tako mogu osloviti. Naime, znate da sam studentkinja italijanskog jezika, pa mi je svaki odlazak u Italiju ujedno i prilika da vežbam komunikaciju na italijanskom. Tako sam ovog leta pronašla jednu sjajnu priliku da u okviru Au Pair programa radim kao bebisiter u italijanskoj porodici, što se pokazalo kao jedno sjajno iskustvo koje bih ponovila. Više o tome ću pisati u svom narednom postu. :)
Ponte del Mare



































Lido Pinalba






































Peskara, ne samo što je značajan turistički grad, već je bitan univerzitetski grad u ovom delu Italije. Leti je prepuna turista sa svih strana sveta, a zimi vrvi od italijanskih studenata koji iz unutrašnjosti dolaze na studije u Peskaru. Imala sam u planu da tokom boravka ovde, odem u posetu Napulju, koji je udaljen samo 3h vožnje busom, ali sam ipak odlučila da ga posetim nekog narednog puta kada dođem ovde. Takođe je i Rim dosta blizu, na svega 2h vožnje autobusom. Kako Peskara ima i svoj RyanAir aerodrom, doputovala sam avionom, sa presedanjem u Milanu.
Museo di Gabriele D'Annunzio




































Pineta Dannunziana




























U ovom divnom gradu provela sam skoro dva meseca, obišla veliki broj prelepih peščanih plaža, ustajala u cik zore ne bi li videla rađanje sunca i uz Gamberalin Quattro etti d'amore, grazie iščekivala njegov zalazak. Okusila sam veliki broj tradicionalnih jela, karakterističnih za ovu regiju. Raznovrsnost testenina i sireva na rafovima su mi svakog dana privlačili pažnju u obližnjim marketima. Kada bih završila sa poslom, večeri bih provodila vozeći biciklu duž obale mora. Treba napomenuti da u Peskari skoro svaki stanovnik poseduje bicikl i svugde u gradu postoje biciklističke staze, uključujući i onu najlepšu duž same obale, tik uz plažu. Stari i novi deo Peskare spaja Ponte del Mare, moderni most namenjen isključivo pešacima i biciklistima, sa kog se pruža pogled na prelepu italijansku obalu. Ispod mosta se nalazi peskarska luka sa privatnim barkama tzv. Porto Turistico Marina di Pescara. Sa druge strane, u ovom primorskom gradu se nalazi zakonom zaštićen nacionalni park borove šume tzv. Pineta Dannunziana, kao i tri jako važna muzeja: Museo di Gabriele D'Annunzio, Museo della Gente d'Abruzzo i muzej posvećen čuvenoj slikarskoj porodici Kašela - Museo Cascella.
Palazzo di Città
Parco Giochi Paperopoli







































U Peskari se nalazi veliki broj katedrala posvećenih određenim svecima, meni lično jedna od najlepših je svakako ona u centru, u glavnoj ulici Corso Umberto I. Ova ulica inače vodi na centralni trg i potom na centralnu plažu gde se održavaju mnogi festivali. Imala sam tu sreću da budem u Italiji u julu i avgustu, kada se organizuju brojni festivali, te sam upravo tada probala raznu hranu i iz drugh regija. Još me vše čini radosnom što sam i ja ove godine bila tu za Ferragosto, državni praznik koji se proslavlja u čitavoj Italiji. Jedno nezaboravno iskustvo!
Porto Turistico Marina di Pescara










































































Toliko toga lepog se moglo videti i doživeti u ovom milom i dragom primorskom gradu. Toliko toga bih mogla napisati o Peskari, ali bi onda post bio predugačak. Ovaj grad je za život jako pogodan, ja sam se vrlo lako prilagodila tokom perioda koji sam ovde provela, sve što vam je potrebno za ugodan život, sve je na jednom mestu. Okružena planinama i morem, Peskara je raj za dušu. 
Ako do sada niste razmišljali ili čak ni znali za ovu italijansku destinaciju, vreme je da je stavite na spisak mesta koje treba posetiti.
Sve moje preporuke!

P.S. U okviru sekcije Dnevnik putovanja pogledajte postove sa mojih pređašnjih putešestvija.


xoxo Andrijana



Comments

Post a Comment

budite dovoljno hrabri da život živite kreativno