ERASMUS PROGRAM | My Experience



 Srpski      English


Ciao svima 💜 
Danas ćemo pričati o Erasmusu, programu razmene studenata i da li je bitan i koliko. Mogućnost odlaska u inostranstvo na razmenu tokom samih studija je jedna od ideja koju većina nas ima prilikom upisa na studije. Mnogi ne dobiju tu priliku, da li zato što se želje i prioriteti menjaju u zavisnosti od fakulteta koji studiramo ili je to niži prosek na studijama koji je često odlučujući faktor, ali ne i najbitniji.

Postoji veliki broj kulturnih razmena preko određenih organizacija na koje se možete prijaviti, a koje ne uključuju studiranje, o tome ću vam pričati u nekom od narednih postova. Međutim, jedna od najlepših i najpoznatijih razmena vec godinama jeste Erasmus, program koji je podržan od strane Evropske unije, a uključuje studiranje tokom jednog ili oba semestra na nekom od evropskih univerziteta u nekoj od država za koju se odlučite.

Kao student italijanskog jezika na Filološkom fakultetu u Beogradu aplicirala sam za studije na Univerztetu u Tornu - Università degli Studi di Torino. Tamo sam provela drugi semestar tekuće godine.
Sam proces prijave i selekcije jeste zahtevan jer je potrebno dostaviti komplentnu dokumentaciju koja se zahteva, dakle od transkripta ocena do vize. Međutim, rokovi za prijavu su uglavnom dovoljno dugi da se sve na vreme može izvaditi i predati. Dokumenta potrebna za prijavu možete naći na sajtu MobiON - platformi preko koje se svi studenti prijavljuju na studije. Moj savet vam je da redovno posećujete ovu platformu kako biste se blagovremeno informisali o rokovima za apliciranje na željenim univerzitetima. Razmene se odvijaju dvaput godišnje.

Koliko je Erasmus iskustvo bitno?
Na osnovu mog ličnog iskustva, ali i iskustva drugara i kolega koji su proveli jedan ili oba semestra u inostranstvu, svi ćemo vam reći jedno: NEZABORAVNO!
Imati priliku da budeš stipendirani student i živiš i studiraš u nekom inostranom gradu je jedno predivno iskustvo. Pre svega sjajno životno iskustvo koje bih savetovala svakom od vas da iskusi ukoliko ima mogućnost. Nemojte da vas obeshrabri to da li ćete se snaći, da li ćete moći da pratite nastavu na stranom jeziku, da li ćete se uklopiti u sredinu, da li ćete imati dovoljno novca....SVE JE DOBRO UKLOPLJENO, tako da nećete imati brigu ni oko čega, sem da se družite, sklapate nova poznanstva, istražujete grad i okolinu i naravno učite!
Ove godine, usled Korone virusa nisam uspela u potpunosti da osetim kako je to studirati i biti fizički prisutan na univerzitetu jer su se fakulteti zatvorili 10 dana nakon mog dolaska, tako da sam nastavu imala online. Ali i tih prvih nekoliko dana su ostavili na mene jak utisak, jer je atmosfera u uređenost fakulteta neuporedivo bolja u poređenju sa fakultetom na kom studiram. Ali jedna od najvećih lepota jesu upravo kontakti koje ostvarite u gradu u kom studirate, to je ono najlepše....jer samo studije bez druženja, šale i zabave nemaju tu čar.

Erazmus vas mnogo ojača mentalno i psihicki. Tamo ste, u suštini, sami i oslonjeni na svoje lične sposobnosti. Kako ćete i šta raditi, zavisi isključivo od vas. S obzirom na situaciju oko Korone virusa, prva dva meseca sam provela u stanu, ali naredna tri sam se potrudila da iskoristim maksimalno, da se družim sa ljudima, izlazim, pričam i unapređujem znanje italijanskog i naravno putujem (na stranu spremanje ispita). Uvek kada me pitaju imaš li neku zamerku, moj odgovor je ne. Neke sitnice koje su mi možda u nekom trenutku zasmetale, nisu nimalo bitne u poređenju sa čitavim iskustvom i lepotom ovog programa. Ali naravno mnogo zavisi i od toga kakav ste tip ličnosti, ja se vrlo lako navikavam i prilagođavam novom okruženju, težim da sve gledam sa pozitivnog aspekta.

Dakle, prihvatite situaciju u kojoj se nalazite i u skladu sa tim delajte najbolje što možete. Nemojte oklevati i dvoumiti se, ako ste razmišljali o Erasmusu, ali niste bili sigurni da li možete - ja vas uveravam da možete. Bićete ponosni na sebe kad se vratite. Bićete jači, samouvereniji u sebe i svoje mogućnosti i spremni da se prepustite narednim prilikama koje vam se pruže.

Prvo i najbitnije, bićete ponosni na sebe i srećni što ste baš vi bili jedan od malobrojnih, ali vrednih studenata koji su imali priliku da svoje akademsko obrazovanje upotpune jednim ovakvim programom.

P.S. Nezaboravite da će Erazmus razmena studenata biti jako bitna stavka u vašem CV-ju 😊

Nadam se da će vas moje iskustvo motivisati da se prijavite čim budu novi open calls...

__________________________

Da li ste bili na Erasmusu do sada? Kakva su vasa iskustva?

Pišite mi u komentaru ispod 👇👇👇


xoxo Andrijana



Comments

budite dovoljno hrabri da život živite kreativno