Jedno novo iskustvo / One New Experience



 Srpski      English


Dragi čitaoci, evo mene sa novim postom!
Ovim tekstom ću zaokružiti 2019. godinu koja je za mene bila po mnogo čemu značajna i upečatljiva. Elem, da se vratimo temi današnjeg teksta. U svom poslednjem travel postu sam vam predstavila italijanski grad Peskaru, gde sam provela skoro čitavo leto. Međutim, veliki broj vas nije upućen u to da tamo nisam bila samo turistički. Naime, pored uživanja na moru, leto je pre svega bilo radno.
Razlog zašto sam išla u Italiju bio je posao. Radila sam kao bebisiter u jednoj divnoj i gostoprimljivoj italijanskoj porodicu sa dvoje male dece, dečakom od godinu i po dana i devojčicom malo starijom. Ne znam koliko ste upućeni u ovakve vrste kulturnih razmena i koliko vam se dopada ova ideja. U Beogradu ima dosta agencija preko kojih studenti mogu da se prijave da rade kao bebisiteri u nekoj od željenh evropskih zemalja, među kojima se nalazi i Italija. Međutim, ja sam ovaj posao našla samostalno, nisam želela da idem preko agencije, jer kao što znate agencije obično uzimaju svoj procenat. 
Jedna drugarica je pre mene radila kao bebisiterka u Italiji, pa sam preko nje sam dobila kontakt ove porodice, sa kojom sam potom imala intervju i na kraju otišla tamo da radim. Za one koji se ipak ne bi usudili da idu sami bez agencije kao posrednika, treba da znaju da se u tom slučaju mogu povezati sa agencijom Centar za afirmaciju i razvoj, oni se bave kulturnim razmenama. Sa druge strane postoji i Au Pair Program preko kog možete naći odgovarajuću porodicu u zemlji koju želite da posetite i gde imate priliku da provedete između 3 i 12 meseci. Na fejsbuku možete pronaći veliki broj Au Pair grupa u koje se možete učlaniti i povezati sa porodicama koje traže bebisitere.

Ovo je bilo moje prvo iskustvo kao bebisiter. Kako sam radila uglavnom sa dečakom, imala sam obavezu da ga odvedem i dovedem iz vrtića, potom kad smo kod kuće da se igram sa njim, da ga nahranim, presvučem i uspavam. Radila sam obično 6 sati dnevno, s tim da su mi vikendi bili slobodni. Uz obezbeđen smeštaj i hranu, dobijala sam i nedeljni džeparac. Inače visina džeparca koji dobijate varira od grada u kom živite, odnosno od 70 do 100 evra na nedeljnom nivou. Roditelji su bili dosta fleksibilni što se rasporeda rada tiče, tako da sam mogla vrlo lako da se sa njima dogovorim oko mogućih izmena. Ako strahujete od toga kako ćete se snaći u ovom poslu ukoliko nemate prethodno iskustvo, ne brinite, ja nikada ranije nisam imala priliku da čuvam malu decu, tako da sam sve u hodu naučila. Bebisiting je pre svega jedna životna škola, jer će se svaka od nas devojaka jednog dana naći u ulozi majke. 

Pošto studiram italijanski jezik, vežbanje konverzacije u matičnoj zemlji je bio jedan od glavnih razloga zašto sam želela da radim ovaj posao. Vreme provedeno tamo mi je dosta pomoglo da se što više oslobodim da pričam sa ljudima, učim nove reči i fraze, a samim tim obogaćujem svoj vokabular. Ova kulturna razmena je bila i divna prilika da naučim mnogo o njihovoj kulturi, hrani i uopšte o svakodnevnom životu u jednoj italijanskoj porodici. Na kakve god izlete da su roditelji vodili decu, ja sam bila slobodna da im se pridružim. Dosta su me upoznali sa tradicionalnim italijanskim jelima i običajima. 

Zaista jedno divno iskustvo! Preporučila bih svima vama da se okušate u ovome i provedete već naredno leto u jednoj od zemalja koju volite. Obogatićete svoje studentske dane još jednim divnim iskustvom, naučiti dosta novih stvari o kulturi koja je drugačija od vaše, a ujedno i sjajna prilika da naučite ili poboljšate svoj strani jezik. 

Program kulturne razmene nas uči da prihvatamo međusobne razlike, a učenje novih jezika je tu da nas približi drugim ljudima i ukloni moguće barijere. Doživite nova iskustva, neka vam 2020. bude upotpunjena jednim ovakvim doživljajem. Stalno se usavršavajte i na svom primeru edukujte ljude oko sebe i razbijajte predrasude o strancima!
Stremite uvek višim ciljevima i bogatite lični život novim iskustvima!
Srecni vam predstojeći praznici! :)


xoxo Andrijana




Comments

budite dovoljno hrabri da život živite kreativno